JOURNAL.DANCE.LV

August 9, 2016 at 9:06 pm

Anta Hemptona meistarklase “Fantasy Interventions: writing for site-specific performance”

Anta Hemptona meistarklase “Fantasy Interventions: writing for site-specific performance”
Print pagePDF page

15. un 16. septembrī Rīgā notiks britu teātra mākslinieka, dramaturga un rakstnieka Anta Hemptona meistarklase “Fantasy Interventions: writing for site-specific performance” par dramaturģijas iztēlošanos un radīšanu site-specific jeb īpašai vietai piemērotai izrādei un dzīvai intervencei pilsētā. Piedalīties meistarklasē aicināti dažādu jomu skatuves mākslu profesionāļi – horeogrāfi, dramaturgi, režisori, aktieri, scenogrāfi un citi ar labu angļu valodas prasmi (gan runa, gan rakstība), jo meistarklases darba valoda ir angļu. Dalībniekiem jāņem līdzi piezīmju klade, pildspalva un mobilā ierīce (viedtālrunis) ar interneta pieslēgumu un aktīvu whatsapp aplikāciju. Tā būs vajadzīga, lai ierakstītu tekstus un dalītos ar tiem “notikuma vietā”. Galvenais nosacījums dalībai meistarklasē – vēlme un iespēja piedalīties abas dienas pilnā apjomā no rīta līdz vakaram. Meistarklases organizators Latvijas Jaunā teātra institūts aicina pieteikties meistarklasei līdz 1. septembrim, atsūtot CV angļu valodā Gundegai Laiviņai uz gundega@theatre.lv. Informācija pa šo pašu e-pasta adresi vai tālruni 67228477. Meistarklasē aicināti piedalīties arī teātra profesionāļi no Igaunijas un Lietuvas. Darbnīca ir bezmaksas un maksimālais dalībnieku skaits ir 10.

Meistarklases apraksts

Tā vietā, lai izmēģinātu vai sāktu kādu reālu projektu, šī meistarklase pievērsīsies pašiem pirmajiem dramaturģiskās koncepcijas izstrādes soļiem. Dizaineris vai arhitekts bieži vien rada skices vai maketus, kas iemieso reāli īstenojama projekta būtību, taču apzināti ignorē reālos finansiālos, strukturālos, politiskos, estētiskos un citus ierobežojumus. Šādas skices bieži vien kļūst par ļoti vērtīgu iedvesmas avotu vai pat autonomu mākslas darbu.

Kādas skices un uzmetumi var palīdzēt veidot izrādi ārpus teātra melnās kastes, netradicionālās spēles vietās? Kā jādarbojas iztēlei, lai “uzrakstītu” šādu izrādi? Vai savādāk, nekā strādājot klasiskā telpas situācijā? Kā to panākt? Noturēt? Izteikt?

Kā savienot fantāziju ar reālajām iespējām? Vai tās abas ir nošķiramas?

Kur atradīsies skatītāji? Kas viņi būs, no kurienes? Ko viņi redzēs, par ko domās?

Meistarklases laikā notiks vērošana, iztēlošanās un rakstīšana, gājieni un izpēte pilsētā, sarunas, filmu un fotogrāfiju skatīšanās, bet tās noslēgumā – savstarpēja darbu prezentācija.

Līdz šim Ants ir vadījis šo dramaturģijas meistarklasi Bahia Blankā Argentīnā, Dublinā, Kairā, Oslo, Briselē, Riodežaneiro, Ostinā Teksasā un Vankūverā.

someone-else-01

Ants Hemptons ir britu mākslinieks, kurš šobrīd dzīvo un strādā Briselē. Viņš ir viens no britu kolektīva Rotozaza dibinātājiem, pazīstams, pateicoties deviņiem darbiem, ko vieno nosaukums Autoteatro un kurus, sekojot mākslinieka instrukcijām, rada un izpilda paši skatītāji. Viens no slavenākajiem darbiem šajā sērijā ir kopā ar Timu Etčelu radītais lasīšanas piedzīvojums bibliotēkā The Quite Volume, kurš ir saņēmis Bessie balvu ASV un 2013. gadā izrādīts arī pie mums – festivālā “NoMadI” Valmierā un Rīgā. Hemptons ir bijis 7. Laikmetīgās mākslas biennāles Manifesta projekta Projected Scenarios dramaturgs, ir strādājis kopā ar Žeromu Belu un Forced Entertainment. Rīgā Ants Hemptons izrādīs arī savu jaunāko darbi “Statisti” un sāks veidot izrādes Crazy but True Rīgas versiju, kas sadarbībā ar vietējiem bērniem tiks izrādīta festivālā “Homo Novus”  2017. gada septembrī.

anthampton.com

Darbnīcu atbalsta Britu Padome Latvijā un Eiropas Savienības programma “Radošā Eiropa”.

0 likes Izglītība un pētniecība , Kalendārs , Ziņas
Share: / / /

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.