JOURNAL.DANCE.LV

December 30, 2014 at 10:34 am

DANCE.LV žurnāla 2014. gada galavārds un ceļavārdi

DANCE.LV žurnāla 2014. gada galavārds un ceļavārdi
Print pagePDF page

Laiks gada kopsavilkumam. Uz četriem jautājumiem par deju vispār un deju sevī atbildēja deviņi no DANCE.LV žurnāla autoriem – Inta Balode, Lāsma Bergfelde, Elīna Bērtule, Evita Bredovska, Dita Jonīte, Valts Miķelsons, Anna Pierhuroviča, Maija Uzula-Petrovska, Gundija Zandersona. Lūk, atbildes jauktā secībā, jo vienojāmies, ka neesam tik slaveni, lai dikti akcentētu tieši savu viedokli, bet kopsumma, iespējams, dod kādas pārdomas, idejas un iedvesmas. Lai labs 2015. gads!

Gada dejas prieks

  • Olgas Žitluhinas/Kārļa Lāča/ breika dejas apvienības “Camelot” izrāde “BEG” un Jana Lauversa un “Needcompany” viesizrāde “Izabellas istaba” programmā “forte forte”.
  • Mana dejas nodarbība pie izcilā pasniedzēja Valērija Oļehno.
  • „Riga Magic Dance”.
  • Give&get dejas improvizācija karstās netīrās smiltīs 30 grādos pie dzīvo bungu pavadījuma līdz spēku izsīkumam.
  • Grūstīšanās un kaustīšanās izrādē “contact Gonzo”.
  • Anša Rūtentāla kustību teātra izrāde “Viesis” no 2013. gada beigām. 2014. gadā lielākais baudījums bija izrāde “Ārā”. Tādas kvalitātes projekti nemaz tik bieži nav, bet par tiem dažiem tiešām ir prieks.
  • Lilijas Liporas “Abi”.
  • Mēs noteikti esam vairāk Rietum- un Ziemeļ-, nekā Austrum- un ne- Eiropa. Turklāt mums jau tagad dejā ir kas tāds, ko citi tikai meklē.
  • “Riders” (Lenka Vagnerova, Čehija) festivālā „Vides deja 2014” , bet tas nav vienīgais prieks, protams.

 

Gada dejas ķeza

  • Andreja Jarovoja “Vaņa”.
  • Joprojām nemāku dejot.
  • Trīsdaļīgais katra-nākošā-daļa-atbaidošāka LNO izrādē “Trīs tikšanās” (varbūt ne tik daudz kustību vaina šaurā izpratnē, bet…)
  • Skolas Ziemassvētku deja, visvienkāršākā no visām, īsākā, kurā es pilnīgi aizmirsu horeogrāfiju un visu deju pavadīju, mēģinot atcerēties kas man jādara.
  • Es vēl aizvien neesmu redzējusi „Trīs tikšanās” un „Romeo un Džuljetu” Latvijas Nacionālajā operā.
  • Cilvēki, kas sakās esam īsti dejas draugi un profesionāļi, domā, ka ir labās dejas un sliktās dejas, īstās dejas un neīstās dejas. Ja arī nedomā, tad tā uzvedas.
  • Iedomājos par LMA diplomdarba izrādi “Iluzorais prieks” (Gunda Ģēģere).
  • Ingas Raudingas horeogrāfija Dailes teātra izrādē “Bovarī kundze”. Nav noticis nekas ārkārtēji šausmīgs, gluži pretēji – šāda veida “kaisles” un dzimumu spēkošanās stilizācijas kustībā dramatiskā teātra izrādēs redzētas apnicīgi bieži, bet šeit, īpaši Rūdolfa un Emmas seksa ainā, novestas jau līdz tam punktam, kuru gribētos redzēt kā gala punktu, pēc kura varētu paņemt jaunu, tīru lapu.
  • Ja izrādi “Pietiekami labs” varētu attiecināt uz šo gadu (lai arī redzēju to agrāk), tad tas gan iekļautos “ķezas” definīcijā.

 

Gada personīgā dejas pieredze

  • Lilijas Skoves (Lily Skove) meistarklase festivālā „Jauna deja jaunā vietā” Cēsīs.
  • Duets ar Elīnu Lutci par tēmu „uzminiet, kurš no mums ir dejotājs”.
  • Mana uzstāšanās Cēsu jaunajā koncertzālē.
  • Dejas kapteiņa loma savā kursā – visiem jāvada mēģinājumi, jāpieņem lēmumi, viss jāzina labāk par pārējiem – nepārtraukti jāizlemj kas svarīgāks – draudzība vai pienākums.
  • Laikmetīgās dejas skatuves (jeb vestibila) debija Vidzemes koncertzālē.
  • Personīgās 15 gadu pieredzes beigas Jelgavas DS “Benefice”.
  • Dejoju, kad vien rodas iespēja. Vislabāk patīk dejot ar partneri, un var sadejoties ar jebkuru, arī ar lielāko nedejotāju, ja ir vēlme saprasties.
  • Ja skatīšanās pieredze, tad “Fragile” prezentācija (Cosmin ManolescuE-motional projekts).
  • Kopīgā rīta vingrošana svaigā gaisā nometnē “Jauna deja jaunā vietā” un, protams, fascijas kustināšana.

 

Gada dejiskākā atziņa izteikta vārdos

  • Nerādi,esi!
  • Šis nemaz nav viegls jautājums!
  • Var sadejoties ar jebkuru, arī ar lielāko nedejotāju, ja ir vēlme saprasties.
  • Neko nedarot, neko daudz nevar sajust.
  • Es gribu dejot.
  • Kustiniet fasciju!
  • Man prātā palikusi Lilijas Skoves (ASV video māksliniece un horeogrāfe, kas viesojās kā pasniedzēja nometnē “Jauna deja jaunā vietā”) atziņa par to, ka arī operators ir sava veida horeogrāfs, kura ķermeņa kustība ar kameru rokā un kadra izvēle nosaka filmas horeogrāfiju. Domāju, uz kurām profesijām vēl varētu paskatīties no dejas rakursa.
  • Ja nevaram pacelt kāju, tad neceļam!
  • Dzīve joprojām ir brīnišķīga!
0 likes Dance.lv recenzijas , Dancepunkc , Hronika , Laikmetīgā deja Latvijā , Recenzijas
Share: / / /

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.