JOURNAL.DANCE.LV

October 10, 2017 at 10:52 pm

Teātra “Balets Maskava” laikmetīgās dejas izrāde “Kafejnīca Idiots”

Teātra “Balets Maskava” laikmetīgās dejas izrāde “Kafejnīca Idiots”
Print pagePDF page

Festivāla “Zelta maska Latvijā” ietvaros 11. oktobrī plkst. 19:00 Liepājas teātrī un 13. oktobrī plkst 19:00 Ventspils teātra namā “Jūras vārti” būs skatāma Krievijas teātra “Balets Maskava” viesizrāde “Kafejnīca Idiots” pēc Fjodora Dostojevska romāna “Idiots” motīviem. Izrāde saņēmusi 2016. gada “Zelta maska” bavu “Labākā mūsdienu dejas izrāde”, kā arī nominēta kategorijās “Labākais baletmeistara/horeogrāfa darbs”, “Labākais mākslinieka darbs muzikālajā teātrī” un “Labākais kostīmu mākslinieka darbs muzikālajā teātrī”. Izrāde ir 2017. gada festivāla “Zelta maska” programmas “Russian Case” dalībniece.

Mūzika: Niks Berčs un pagājušā gadsimta šlāgeri
Iestudējums: Aleksandrs Pepeļajevs
Mākslinieks un kostīmu makslinieks: Sergejs Ilarionovs
Gaismu mākslinieks: Andrejs Rebrovs

Kas ir “Kafejnīca Idiots”? Tā ir vieta, kurp atnāk skatītājs, kurš, iespējams, nemaz nedomā ne par kādu romānu un kur ar viņu mistiskā, dostojevskiskā veidā sāk notikt dažādas lietas. Viņš kā apburts vēro aktiera domas, emociju vai ķermeņa kustību, ieskatās ekrānā, seko tam, kā pārvietojas un pārtop izrādes varoņi. Viņš nopūlas atšķirt neskaitāmos Rogožinus no Miškiniem, Nastasju Fiļipovnu no Aglajas.
Tas ir gan krišanas ceļš, gan ar vizuālā teātra metodēm radīts līdzsvara meklējums, ko skatītāji un aktieri veic kopā. Tas ir darbs par to, kā iespējams vizualizēt tos stāvokļus, kuri ir iemūžināti leģendārajā romānā un  mostas mūsos, to izlasot.
Romāna varoņi paliks tie paši, taču viņu būs vairāk. Katrs aktieris uz savas ādas izmēģinās slaveno divdabību, iemiesodamies te epilepsijas sirdzēja kņaza, te nemieru cēlāja kupča ādā – un pēc tam vispār pārejot vērotāja pusē. Tirdot sevi jautājumiem “vai esmu Kristus vai Antikrists?”, “idiots vai svētais?”, “vai varu pielaikot šīs lomas sev vai palikšu malā?”, dejotāji kopā ar skatītājiem ies sevis iepazīšanas ceļu un katrs savā veidā risinās romāna uzdotās esības mīklas.
Izmantojot teātra “Balets Maskava” laikmetīgās dejas trupas dalībnieku potenciālu un lokanību, kā arī laikmetīgās dejas metodes, Aleksandrs Pepeļajevs ir izstrādājis savu iestudējumu tā, lai skatītāji ne vien saņemtu estētisko baudu, ko sniedz ķermeņu skaistums un grafiskās līnijas, bet varētu arī kopā ar dejotājiem izdzīvot pašizziņas mikrokatarsi.

Biļetes pieejamas “Biļešu paradīzes” kasēs un internetā.

0 likes Kalendārs , Ziņas
Share: / / /

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *